DC/DC преобразователь средней мощности

Описание:
В данном проекте демонстрируется использование устройства TPS1HA08-Q1 для управления автомобильной системой подогрева сидений. Представленная в данном проекте система состоит из основной печатной платы и нагревательного элемента, который выполняет функцию резистивного нагревательного компонента, распространённого в автомобильных системах подогрева сидений. Данная система имеет возможность независимого управления температурой каждого сидения, а также функции надёжной диагностики и защиты от возникновения неисправностей. В качестве возможных применений данного проекта выступают управляемые нагревательные элементы любых типов, использующиеся в таких системах, как системы подогрева сидений, климат-контроля, обогрева стёкол, свеч накаливания и подогрева топливного бака.

Базовый проект имеет характер аппаратного решения.
Возможности:

  • Возможность активного мониторинга и управления нагрузкой в виде резистивного нагревательного элемента
  • Индикация неисправностей и измерение параметров аналогового выхода для точного измерения тока, напряжения и температуры нагрузки
  • Светодиодная индикация статуса на базе TLC59116-Q1
  • Детектирование разрыва цепи нагрузки и короткого замыкания на батарею

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
This brushless DC (BLDC) motor reference design controls an automotive HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) compressor by using the UCC27712-Q1 high-side and low-side gate driver followed by discrete insulated-gate bipolar transistor (IGBT) half bridges. This reference design uses TI's InstaSPIN software with a three-phase motor control algorithm, which the designer can enable using special libraries in the read-only memory (ROM) of Piccolo microcontrollers (MCUs) and provides expert tools to designers of sensorless (velocity and torque) motor control applications.
Возможности:

Low-voltage side survives voltages up to 45V, withstands reverse battery conditions, and withstands load dDump conditions (12V system) Incorporates protection against overcurrent and false turn-on using an active "Miller Clamp" and overcurrent detection circuit Isolated CAN-communication interface Isolated power supply Non-isolated, low-cost, high- and low-side gate drivers with 2.5A peak output InstaSPIN, sensorless torque control algorithm

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • Програмное обеспечение
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The TIDA-01428 reference design implements a 1-A, wide-VIN, buck converter to 3.3 V followed by a compact, low-input voltage, fixed 5-V boost converter for powering a controller area network (CAN) physical layer interface. The design has been tested for CISPR 25 radiated emissions and conducted emissions using the voltage method and for immunity to bulk current injection (BCI) per ISO 11452-4 with CAN communication operating at 500 KBPS. The TIDA-01428 is an EMC-vetted power tree plus CAN reference design that can be used in many automotive applications. A system basis chip (SBC) is an integrated circuit (IC) that combines many typical building blocks of a system, which includes transceivers, linear regulators, and switching regulators. While these integrated devices can offer size and cost savings in a number of applications, the integrated devices do not work in every case. For applications where an SBC is not a good fit, it might be beneficial to build a discrete implementation of these aforementioned building blocks thus making a discrete SBC.
Возможности:

Wide-input voltage, fixed 3.3V buck converter Low-input voltage, fixed 5V boost converter Passes Class 4 CISPR 25 radiated emissions Passes Class 4 CISPR 25 conducted emissions Maintains regulated 3.3V and 5V supplies through battery input voltages down to 4.3V Able to survive load dump voltages up to 42V

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The TIDA-01520 dual-stage reference design drives two strings of LEDs for automotive headlight applications while automatically adapting the pre-boost voltage without the need of a microcontroller (MCU) which saves space and cost. Additionally, the design’s adaptive, pre-boost control reduces switching losses, maximizing system efficiency in automotive headlights.
Возможности:

Automatic adaption of pre-boost voltage to string length and temperature variations Maximum LED string length per channel: 14 LEDs CISPR 25 tested Support of dynamic input voltage Support of dynamic loads (Matrix/Dimming)

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы

Каталог решений

Сравнение позиций

  • ()