Каталог решений

forward

Датчики трансмиссии

Описание:
PMP10571 is a sync isolated Flybuck-boost converter with a negative primary voltage. The power supply has a synchronous buck regulator, LM5160, and a versa pack transformer. The synchronous rectifier on the secondary improves efficiency and regulation under heavy load. The design accepts an input voltage of 18V to 30V, and outputs 5V, capable of providing 3A of current to the load, making it suitable for 24V input industrial application. The Fly-Buck topology can regulate the secondary side outputs without opto-coupler or aux winding, and is capable of achieving good regulation within ±5%. With LM5160's Constan On-Time control, no loop compensation is required, which simplifies the design and helps reducing the external part count and BOM cost.

Возможности:

Versa pack transformer increase design versatility +5V/3A with LM5160 capable of 4.5V to 65V input Primary Side Regulation without Opto, Good Regulation, within +/-5% Synchronous rectifier on the secondary winding improves efficiency and regulation. Constant On Time Control, No Loop Compensation Required, and Fast Transient Response No primary winding snubber is required

Возможность заказа
  • Заказать BOM
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:
TIDA-00144 reference design consists of a 1.6A, dual H-bridge motor driver and a small number of external components that can drive up to two brushed DC motors found in automotive HVAC damper motor applications. This design features off battery capabilities with 45V maximum operating supply voltage. Along with, internal shutdown functions provided for overcurrent protection, short circuit protection, under voltage lockout and over temperature.

Возможности:

Wide Vin (42V Load dump capable) Simple, 2 pin control interface for motor operation On-chip protection enables higher system reliability Sleep function minimizes power consumption (battery drain)

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:
This TIDA-00145 reference design features the DRV8801EVM which enables a simple to use platform to demonstrate the capabilities and performance of the DRV8801 motor driver for power folding side mirrors. This TI Design is also intended to allow easy evaluation of the automotive qualified version part, DRV8801-Q1. The DRV8801 is a 2.8A peak Full Bridge Brushed DC motor driver capable of driving the retracting function of vehicle side view mirrors. With the built-in automotive protection features of overcurrent, thermal, shoot-through, UVLO protection, and wide input voltage range, this motor driver provides the necessary features to survive the harsh automotive environment. Also, this TI Design provides test data to allow the designer to quickly evaluate the performance of the DRV8801 for their folding wing mirror modules.This design incorporates the DRV8801EVM board to create the solution.

Возможности:

Single H-Bridge motor driver with integrated protection Wide 8V to 38V input supply range easily supports +12V industry standard supplies EVM includes easy to use GUI Phase/enable control interface provides a simple, 2-pin control interface for motor operation Brake mode support allows the motor to stop quickly AEC-Q100 Device Options for EVM ICs Available

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:
This TIDA-00146 reference design provides an integrated motor driver solution intended to drive a bipolar stepper motor in an automotive adaptive front light positioning application. This design features off battery capabilities with 45V maximum operating supply voltage. Along with, internal shutdown functions provided for overcurrent protection, short circuit protection, undervoltage lockout and overtemperature. This design incorporates the DRV8824EVM board to create the solution.

Возможности:

Wide Vin (42V Load dump capable) 1/32 Microstepping built in indexer (smooth quiet motion) DRV8824 On-chip protection enables higher system reliability VM sleep mode minimizes power consumption (battery drain) Step / Direction control interface (2x GPIO pins)

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:

В базовом проекте TIDA-00149 используется полностью интегрированная система на кристалле (SOC) в качестве устройства интерфейса для пьезорезистивных, тензометрических и емкостных датчиков. В устройстве построено аппаратное средство, которое напрямую подключается к датчику и имеет регуляторы напряжения и генератор. В состав устройства также входят сигма-дельта АЦП, 2 выхода ЦАП, микропроцессор с ядром 8051 WARP и однократно программируемая память. Компенсационные алгоритмы датчика могут быть реализованы в программном обеспечении, которое является полностью настраиваемой системой с поддержкой нескольких датчиков. В данном проекте задействована плата PGA400Q1EVM.

Возможности:

  • Одно питание +12 В постоянного тока для базовых операций, в которых 12 В понижаются до 5 В для PGA400
  • Встроенные симуляторы резистивных и емкостных датчиков
  • Управление с ПК посредством графического интерфейса пользователя и платы связи по USB
  • Схема активации и связи по однопроводному интерфейсу (OWI)
 

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:
This TIDA-00150 Design provides reference documentation on the PGA400-Q1 which will allow customers to quickly evaluate the automotive qualified PGA400-Q1 System on Chip (SoC) as an interface for their automotive resistive pressure sensor applications. The PGA400-Q1 has a built-in configurable Analog Front-End (AFE) with diagnostics, Sigma-Delta ADC, DACs, SPI, I2C, and a One-Wire Interface (OWI). Also with an integrated 8051 MCU and OTP memory, this chip enables a fully configurable system that can be easily matched to multiple automotive resistive pressure sensor applications. This design incorporates the PGA400Q1EVM board to create the solution.

Возможности:

Full SoC with Chopper-stabilized AFE for Resistive Bridge Sensors and integrated 8051 core allowing high level of customization and reduced system complexity Can serve multiple automotive pressure sensor applications as a platform product Algorithms for compensating the sensor’s non-idealities can easily be implemented in software On chip temperature sensor with 10 bit ADC allows for direct signal conditioning and compensation for the sensor's actual temperature environment Includes test data demonstrating capabilities of PGA400-Q1 to enable quick evaluation of product’s performance AEC-Q100 Qualified

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:

Типовое решение TIDA-00152 использует двухканальный обработчик сигналов IC для обнаружения детонации при преждевременном возгорании топлива в бензиновых двигателях. Решение основано на TPIC8101, который служит интерфейсом между акустическими датчиками или акселерометрами и автомобильными системами управления двигателем. Программируемые функции данного устройства включают в себя настройку чувствительности обнаружения стука двигателя, резонансной частоты и частоты дискретизации АЦП и ЦАП в цепи обработки сигнала бортовой системы управления. Эти особенности делают TPIC8101 гибким интерфейсом, адаптированным по стоимости времени разработки.

 

Возможности:

  • 2-хканальное устройство (автомобили могут использовать два датчика стука);
  • Программируемые функции (gain, bpf center freq, input freq pre-scalar);
  • Выбираемый broad uC (9 частот внешнего резонатора);
  • Полноценная система на чипе (может быть использована для общей обработки аналогового сигнала);
  • Безкварцевое решение (при условии, что часы встроены в микроконтроллер);
  • AEC-Q100.

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:

TIDA-00322 – референс-дизайн автомобильного измерителя уровня жидкости и системы ее идентификации. Он основан на двухканальном чипе AFE (аналоговый Front End) TDC1000-Q1 и реал тайм микроконтроллере семейства C2000. Референс-дизайн также может быть использован с TDC 1000 для индустриальных и потребительских приложений. Поддерживается питание системы в диапазоне 4.5 – 40В с защитой от реверсного включения батареи. Для прототипирования и доступа к сигналам TI рекомендует использовать оценочный модуль TDC1000-C2000EVM как платформу для разработки автомобильных приложений. Для индустриального или потребительского проекта TI предлагает начать оценку с TDC1000-TDC7200EVM. Этот EVM имеет возможность использования MSP430 или TDC1000 в качестве секундомерного таймера. Использование любого из них зависит от требований приложения к точности измерения времени прохождения ультразвуковой волны от источника до объекта.

Возможности:

Возможности:

  • Двухканальный аналоговый фронт-энд для ультразвукового зондирования
  • Высоковольтная цепь управления трансдьюсером для увеличения глубины проникновения ультразвуковой волны в баке
  • Номинальное входное напряжение 6 – 40В с защитой от реверсного включения аккумуляторной батареи
  • BOM квалифицируется как автомобильный
  • Использование резистивного датчика RTD для контроля температурных изменений для учета влияния на скорость распространения ультразвуковой волны в среде
  • CAN трансивер для возможности гибкого использования изделия, добавления дополнительных функций

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:
The TIDA-00793 reference design provides a simple, robust, and accurate sensor signal conditioning solution using the PGA301-Q1 for resistive bridge type pressure sensors. The protection strategies implemented in this design protect the pressure sensor against wiring harness faults, EMI, and automotive electrical transients. Theory, operation, and challenges involved in the design are systematically explained in the design guide.

Возможности:

Accuracy of 0.17% Over Temperature (-40°C to 125°C) Second Order Temperature and Linearity Compensation Algorithm Form Factor Design of 23x23mm Protection Against Harness Faults (Over voltage and Reverse Polarity Protection), Broken Wire Detection Meets ISO7637-3 Requirements for Transient Pulses, tested for Bulk Current Injection (BCI)-ISO11452-4

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The TIDA-00985 reference design provides a simple, robust, and accurate sensor signal conditioning solution using the PGA331- Q1 for capacitive type pressure sensors. The protection strategies implemented in this design protect the pressure sensor against wiring harness faults, EMI, and automotive electrical transients. Additionally, this design guide systematically explains the theory, operation, and challenges involved in the design.
Возможности:

Accuracy of 0.25% over temperature (-40°C to 125°C) Second order temperature and linearity compensation algorithm Form factor design of 18.6mm diameter Protection against harness faults (over voltage and reverse polarity protection), broken wire detection Meets ISO7637-3 requirements for transient pulses, tested for bulk current injection (BCI)-ISO11452-4

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The main focus of the TIDA-01235 reference design is to provide a high density, low cost, and good accuracy thermocouple analog front end. The protection strategies involved in the design protect the analog front end from coupling transients. This design meets the requirements of automotive-exhaust gas temperature sensors.
Возможности:

Compatible with Type N thermocouple probes Design specifications for–40°C to 1300°C (temperature range of thermocouple) Accuracy of of < ±1°C over temperature range –40°C to 1300°C Implements cold junction compensation (CJC) using LMT01-Q1 based Protection against coupling transients, surge transients on thermocouple front end

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This shunt-based current sensor reference design provides an accuracy of < 0.2% FSR over a temperature range of -40°C to +125°C. Precision current sensing is essential in a number of automotive applications, including battery management systems, motor currents, and others. Generally, nonlinearity, temperature drift, shunt tolerances in these locations can cause poor accuracy results. This design solves these problems by using TI’s current shunt monitors and signal conditioners (INA240, PGA400-Q1).
Возможности:

Accuracy of 0.2% FSR, over temperature (-40°C to 125°C) Suitable for ±500A, high/low-side current sensing Compensated for temperature and non-linearity (second order temperature and linearity compensation algorithm) Protection against harness faults (overvoltage, reverse polarity, input/output signal protection) Electromagnetic interference (EMI) protection

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы