Каталог решений

forward

eTurbo/зарядное устройство

Описание:
This reference design is for an input voltage range from 6V to 18V and is able to handle surge up to 40V. The output voltage is 12V with 250mA maximum output current. This reference design needs no opto-isolator due to primary side regulation and therefore no aging trouble of the opto-isolator.
Возможности:

Cost effective due to boost controller TPS40210 Additional undervoltage lockout prevents large input currents Small transformer due to discontinuous mode Fine dynamic behavior Well-suited for high temperature environment due to low temperature rise The reference design is built and tested

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:

Проект PMP9498 представляет собой полноценное аппаратное решение устройства защиты для автомобильных систем, нуждающихся в защите от включения батареи с обратной полярностью, повышенного напряжения и повышенного тока. Также в данном проекте для цифрового управления подключением и отключением нагрузки к / от входного напряжения питания используется выключатель нагрузки. Данный проект соответствует требованиям по низкому значению потребляемого тока в выключенном состоянии при применении в автомобильной технике и имеет источник высокого тока затвора (типовое значение тока 30 мА) для управления высокомощными полевыми транзисторами в системах с высоким током.

Данный базовый проект имеет характер аппаратного решения.

Возможности:

  • Защита от включения батареи с обратной полярностью с малым временем активации
  • Защита от повышенного напряжения и повышенного тока
  • Низкий потребляемый ток (90 нА) в выключенном состоянии
  • Широкий диапазон постоянного входного напряжения от -17 В до 40 В
  • Типовое значение тока управления затворами высокомощных полевых транзисторов 30 мА

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:

Проект TIDA-00281 от TI представляет собой привод управления 3-фазным вентильным двигателем постоянного тока, который был разработан для автомобильных применений с напряжением 48 В. Данная плата разработана для управления двигателями мощностью до 1 кВт, и она способна выдерживать токи до 30 А. В данном проекте аналоговые схемы работают в связке с платой C2000 LaunchPad для раскручивания 3-фазного BLDC-двигателя без необходимости в обратной связи при позиционировании от датчиков Холла или квадратурного датчика углового положения.

Данный базовый проект имеет характер аппаратно-программного решения.

Возможности:

  • Управление скоростью вращения 3-фазных вентильных двигателей постоянного тока (BLDC) без необходимости в датчиках положения
  • Отмасштабированная и отфильтрованная обратная связь с измерением напряжения и тока каждой фазы двигателя для управления 3-фазным питанием
  • Работает в широком диапазоне напряжений питания от батарейной системы с напряжением 48 В
  • Защита от включения с обратной полярностью при работе с батареей с напряжением 12 В

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:

В проекте TIDA-00793 представлено простое, надёжное и точное решение датчика для обработки сигналов с использованием PGA400-Q1, предназначенное для применения в датчиках давления на базе резистивного моста. Функции защиты, реализованные в данном проекте, позволяют защитить датчик давления от ошибок в жгутах, ЭМП и электрических переходных процессов, возникающих в автомобиле. В руководстве по данном проекту последовательно описываются теоретические основы, принцип работы и сложности, связанные с реализацией данного проекта.

Данный базовый проект имеет характер аппаратного решения.

Возможности:

  • Точность измерения 0,17% во всём температурном диапазоне (от -40°C до 125°C)
  • Алгоритм компенсации температуры и линейности второго порядка
  • Габариты проекта 23 мм x 23 мм
  • Функции защиты от ошибок в жгутах (защита от повышенного напряжения и включения с обратной полярностью) и детектирования неисправностей проводки
  • Соответствует требованиям стандарта ISO7637-3 по реакции на кратковременные импульсы, протестирован по стандарту инжекции объёмного тока (Bulk Current Injection, BCI) ISO11452-4

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:

Базовый проект TIDA-00796 представляет собой полноценное решение вращающегося трансформатора на базе системы на кристалле (SoC) сенсорного интерфейса PGA411-Q1. Типовыми применениями данного проекта являются системы силовых агрегатов электромобилей (EV) и гибридных электромобилей (HEV). PGA411-Q1, на котором базируется данный проект, включает в себя возбуждающий усилитель и повышающий преобразователь, производит диагностику и преобразование сигнала, а также позволяет уменьшить площадь печатной платы. Всё вышеуказанное позволяет снизить общую стоимость и уменьшить время вывода готовой продукции на рынок.

Данный базовый проект имеет характер аппаратно-программного решения.

Возможности:

  • Сигнал возбуждения со среднеквадратичным значением напряжения 4 В или 7 В и частотой в диапазоне 10 кГц – 20 кГц
  • Интегрированный повышающий преобразователь для возбуждающего усилителя
  • Программируемые пороги и фильтры детектирования ошибок
  • Возможность связи с комплектами для разработки controlSTICK F28069™ и LaunchPAD F28069M
  • Компактная четырёхслойная печатная плата с габаритами 30 мм x 70 мм

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:

В базовом проекте TIDA-00985 представлено простое, надёжное и точное решение обработки сигнала датчика с использованием PGA400-Q1 для датчиков давления емкостного типа. Функции защиты, реализованные в данном проекте, позволяют защитить датчик давления от проблем электропроводки, электромагнитных помех и автомобильных электрических переходных процессов. Кроме того, в руководстве данного проекта подробно описываются теоретические выкладки, принцип работы и сложности при проектировании данного проекта.

Данный базовый проект имеет характер аппаратного решения.

Возможности:

  • Точность 0,25% во всём температурном диапазоне (от -40°C до 125°C)
  • Алгоритм компенсации температуры и линейности второго порядка
  • Диаметр проекта – 18,6 мм
  • Защита от проблем электропроводки (защита от повышенного напряжения и включения с обратной полярностью), детектирование повреждённых проводов
  • Соответствует требованиям ISO7637-3 по переходным импульсам, протестирован методом инжекции объёмного тока (BCI) согласно ISO11452-4

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
Reverse polarity is standard protection required in an automotive environment. When battery cables are detached and reconnected there is a probability of connecting the wires to wrong terminals of the battery. This mistake could damage the components in Electronic Control Units (ECU). To avoid damage to the ECU there is a need for reverse polarity protection. Schotky diodes could be used but will have a constantly high power loss. This reference design uses the LM5050-Q1 along with n-channel mosfet to provide reverse polarity protection and reduce the power dissipation.
Возможности:

Reverse polarity protection for 12V/24V/48V Oring controller to connect multiple batteries Improves system efficiency and very low quiescent current Replaces the Schottky diode and reduces the power dissipation ISO7637-2 and ISO16750-2 compliant

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
Automotive battery power supply lines are prone to transients while running the system. Typical protections required are overvoltage, overload, reverse polarity, and jump start. During the life of a car, the alternator may be replaced with a non-OEM part. The after-market alternator may have different or no load dump protection, which could lead to damaging the electronic control unit (ECU). This TI Design provides protection to handle these potential unsuppressed load dump pulses (12 V and 24 V) with hardware control. Class A operation may be attained during unsuppressed load dump pulses.
Возможности:

Wide input protection voltage range Scalable to multiple battery topologies (12V, 24V, 48V) Configurable options to support Class A operation during unsuppressed load dump pulses Compliance to ISO7637-2, ISO16750-2

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The main focus of the TIDA-01235 reference design is to provide a high density, low cost, and good accuracy thermocouple analog front end. The protection strategies involved in the design protect the analog front end from coupling transients. This design meets the requirements of automotive-exhaust gas temperature sensors.
Возможности:

Compatible with Type N thermocouple probes Design specifications for–40°C to 1300°C (temperature range of thermocouple) Accuracy of of < ±1°C over temperature range –40°C to 1300°C Implements cold junction compensation (CJC) using LMT01-Q1 based Protection against coupling transients, surge transients on thermocouple front end

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01255 design is built for isolated CAN communication, which is widely used in automotive environments. In hybrid and electric vehicles (HEV/EVs), a complete high-voltage network is floating with respect to the chassis ground. Isolation is required for the power and communication channels interfaced between floating high- to low-voltage systems. The TIDA-01255 design supports applications with a simple isolated transformer driver to transfer power. This TI Design has a low-transmission delay, which reduces the loop delay and supports higher baud rates of the CAN.
Возможности:

Flexible high-speed CAN communication Low loop delay (typically 136 ηs) to support high-speed arbitration rates 750-mW power transfer with 3-kV isolation ±70-V bus fault protection Compliant with ISO 11898-2 CAN standard

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The TIDA-01344 reference design is a 24W, automotive 48V battery front-end power supply that generates 12V from a wide input range of 10V to 80V DC, up to 100V transient for LV148 standard compliance. The system consists of EMI filters for CISPR 25 compliance and circuit protection for clamping high voltage transients to safe levels for downstream circuitry. The fly-back controller implements primary side regulation with no optocoupler, allowing for extended life time and smaller board design, and the fly-back transformer is designed and qualified as automotive AEC-Q200 Grade 1.
Возможности:

Wide Vin flyback converter over the input voltage of 10V to 80V DC, 100V transient, output voltage 12V and current up to 2A Protection for clamping high voltage transients to safe levels for downstream circuitry Automotive AEC-Q200 Grade 1-qualified transformer design Primary side regulation with no optocoupler for extended lifetime and compact board design Tested for CISPR25-conducted EMI (Class 5)

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01507 reference design is a generic development platform for motor-control applications. Control for the system comes from the C2000™ TMS320F28069M microcontroller (MCU). The 3-phase BLDC gte driver, DRV8305-Q1 drives a BLDC motor whereas the resolver-to-digital converter PGA411-Q1 senses the motor shaft position and velocity. Power management integrated circuit (PMIC) TPS65381A-Q1 spplies the MCU and additional circuits on the board. Additionally, an isolated Controlled Area Network (CAN) interface allows connection to various host systems. The implementation of multiple subsystems on a single printed-circuit board (PCB) allows instant development start and validation of the in-system performance of TI's motor control solutions. This reduces learning time, speeds up practical development, and reduces time-to-market.
Возможности:

High-performance speed control includes high trajectory changes and speed reversal capability using the InstaSPIN-FOC™ solution Automatic motor parameters identification Full protection features includes Overcurrent Protection (OCP) Overvoltage and Undervoltage Protection (OVP, UVP) Overload Lost phase Phase imbalance Stall Start-up failed Reverse polarity protection Up to 200-W power stage with sensorless field-oriented control (FOC)-based InstaSPIN™ solution or sensored FOC-based resolver for brushless DC motor, efficiency: > 90% over full input range Motor shaft angle and velocity real-time monitoring using an oscilloscope

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This reference design is an excitation amplifier and analog front end for resolver sensors. The design implements only discrete components and standard operational amplifiers on a 1-in2 printed circuit board (PCB). The provided algorithm and code example uses a 2000™ microcontroller (MCU) LaunchPad™ Development Kit with the TMS320F28069M MCU for signal processing and angle calculation. The reference design uses an innovative, scattered-signal processing method. This method improves the system accuracy by 250% while maintaining hardware costs and complexity to a reasonable level. The TIDA-01527 is a low-cost companion design for the TIDA-00796 and TIDA-00363 reference designs. These designs are based on the PGA411-Q1 and offer advanced features such as protections and diagnostics.
Возможности:

±0.25° angle readout accuracy or ±0.1° using innovative scattering signal processing method Undersampling algorithm for angle calculation Industry standardized components Minimalist approach on 1-in2 four-layer PCB Example firmware for TMS320F28069M C2000™ MCU including source code

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This shunt-based current sensor reference design provides an accuracy of < 0.2% FSR over a temperature range of -40°C to +125°C. Precision current sensing is essential in a number of automotive applications, including battery management systems, motor currents, and others. Generally, nonlinearity, temperature drift, shunt tolerances in these locations can cause poor accuracy results. This design solves these problems by using TI’s current shunt monitors and signal conditioners (INA240, PGA400-Q1).
Возможности:

Accuracy of 0.2% FSR, over temperature (-40°C to 125°C) Suitable for ±500A, high/low-side current sensing Compensated for temperature and non-linearity (second order temperature and linearity compensation algorithm) Protection against harness faults (overvoltage, reverse polarity, input/output signal protection) Electromagnetic interference (EMI) protection

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы

Сравнение позиций

  • ()