Каталог решений

forward

HEV/EV - DC/DC преобразователь

Описание:
The PMP9498 reference design is a complete front-end protection solution for automotive systems needing reverse voltage, over-voltage, and over-current protection. Load switch capability is also implemented to digitally control the connection and disconnection of the load to the input supply. The design meets the low Iq requirements for automotive applications during shutoff and features a strong gate current source (typ 30 mA) to drive high power MOSFETs for high current applications.

Возможности:

Fast Response Reverse Voltage Protection Over-voltage and Over-current Fault Protection 90 nA Low Iq Operation during Shutoff -17 V to 40 V Wide Maximum DC Voltage Range 30 mA Gate Drive (Typ) for High Power MOSFETs

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
TIDA-00282 – референс-дизайн модуля повышающего преобразователя напряжения с цифровым управление для автомобильных приложений. Назначение модуля – обеспечение стабильного напряжения питания бортовой электроники транспортных средств путем его повышения в периоды снижения. Дизайн основан на микроконтроллере семейства C2000, который способен работать в режиме реального времени. Модуль обеспечивает мощность до 400 Вт при питании от автомобильной 12-вольтовой аккумуляторной батареи. Решение гарантирует стабильное выходное напряжение преобразователя 12 В при входных напряжениях в диапазоне от 6 В до 16 В, а также защиту от реверсного включения батареи и повышенного напряжения 36 В при выключении нагрузки.
Возможности:

  • Реализован по 3-фазной топологии увеличения мощности с цифровым управлением и поддержкой выходной мощности до 400 Вт;
  • Схема цифрового управления позволяет не использовать повышение напряжения, если оно находится в пределах нормы;
  • Схема защиты от реверсного включения аккумуляторной батареи выполнена на основе N-канального MOSFET транзистора, что позволяет уменьшить рассеиваемую мощность по сравнению с реализацией подобной защиты на диоде;
  • Эксплуатационный диапазон входного напряжения от 6 В до 16 В и защита от напряжения 36 В, возникающего при выключении нагрузки;
  • Модуль может использоваться в приложениях с двигателями, работающими в режиме старт/стоп.

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:
Today's automotive power consumtion is 3KW, which will increase to 10KW in next 5 years and 12V batttary is unable to provide that much power. 48-12V bi-directional convertor provides high power requirement solution with two phases each capable of running 28A. This solution allows bidirectional current control of both phases using a C2000 control stick and firmware OCP & OVP. The 48-12V bi-directional converter removes the voltage conditioner need and distributes loads more evenly. The 48V battary is used to power high torque motors and other high power components such as A/C compressors and EPS, while no change to 12V battery loads.

Возможности:

Nominal 48V- 12V bidirectional power supply Dual Phase, each capable of running 28A load Can drive a total of 56A load 2 SM72295 for each phase One C2000 control stick card GUI monitoring and control power transfer; firmware OCP & OVP

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
TIDA-00653 is a non-isolated 48 to 12-V bi-directional converter reference design for 48V battery applications enabled by the UCD3138 digital power controller. The design has the flexibility to work in either a ZVS transition-mode topology to optimize light-load efficiency, or a hard-switching topology for a simple system design. The bi-directional converter features auto-phase shedding, offset for light-load, and adaptive dead-time optimization for compounding efficiency gains greater than 96%. Due to the significant efficiency improvements, heat loss is reduced and no air or liquid cooling are needed automotive applications. Additionally, the use of the UCD3138 high-control frequency controller and hardware-based state machine enable a small form factor and frees the system CPU for other functions such as battery management.

Возможности:

ZVS Transition Mode for light load efficiency Near zero latency battery backup ( < 9 uS) to avoid power disturbances in your applications 96% efficiency over wide operating conditions for industry leading battery up time Reduced EMI filter volume for a compact design

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01168 reference design is a four-phase, bidirectional DC-DC converter development platform for 12-V/48-V automotive systems. The system uses two LM5170-Q1 current controllers and a TMS320F28027F microcontroller (MCU) for the power stage control. LM5170-Q1 subsystems use average current feedback for current control whereas the C2000™ microcontroller provides voltage feedback. Such a control scheme eliminates phase current balancing typical for multiphase converters. A system based on LM5170-Q1 allows a high level of integration, which reduces printed-circuit board (PCB) area, simplifies design, and speeds up development.
Возможности:

12V input voltage range: 6V to 18V 48V input voltage range: 24V to 54V Reverse polarity, overcurrent overvoltage and overtemperature protection Multiphase scalable option Highly integrated solution using automotive qualified components

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01255 design is built for isolated CAN communication, which is widely used in automotive environments. In hybrid and electric vehicles (HEV/EVs), a complete high-voltage network is floating with respect to the chassis ground. Isolation is required for the power and communication channels interfaced between floating high- to low-voltage systems. The TIDA-01255 design supports applications with a simple isolated transformer driver to transfer power. This TI Design has a low-transmission delay, which reduces the loop delay and supports higher baud rates of the CAN.
Возможности:

Flexible high-speed CAN communication Low loop delay (typically 136 ηs) to support high-speed arbitration rates 750-mW power transfer with 3-kV isolation ±70-V bus fault protection Compliant with ISO 11898-2 CAN standard

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
This reference design is an automotive, 400-W, phase-shifted full-bridge converter which generates the 12-V output from a 48-V car battery. The enhanced phaseshifted full-bridge controller implements programmable delays which ensure zero voltage switching (ZVS) over a wide range of operating conditions. The output implements synchronous rectification, which enables fast transient response and a high loop bandwidth. The system regulates 12 V at no load with less than 100 mW of standby power. Pseudo isolation is achieved through a transformer to prevent the 48-V battery from being shorted to the secondary side. The half-bridge gate drivers can withstand a maximum boot voltage of 120-V DC.
Возможности:

Phase shifted full bridge converter over the input voltage of 36V to 60V DC, output power up to 400W Extendable to 500W with heatsinking, easy to customize per customer needs Soft-switching, phase-shifted full bridge using UCC28951-Q1 analog controller, Grade 1 Regulated 12V output with 36V to 60V input and with <100mW standby power at no load Adaptive delay control for high efficiency across load range

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:
This reference design is a low BOM design that has good coverage of automotive interlock connection diagnosis. In hybrid or electric vehicles (HEV/EVs), battery management systems, traction inverters, DCDC converters, onboard chargers, and other subsystems that operate at high voltages need to have interlock. Interlock is a current and voltage loop mechanism used to detect tampering or opening of the high-voltage equipment or service disconnect switch.This design covers generating and monitoring mechanism of high voltage interlock system.
Возможности:

Unidirectional interlock system Tristate operation with unidirectional system Wide coverage of interlock loop fault diagnosis >97% accurate low-side current sense at > 5mA Protection for automotive output line faults

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This reference design shows how to detect current from the mA-to-KA range using a busbar-type shunt resistor. The increasing demand of high-capacity batteries in electric vehicles (EVs) and hybrid electric vehicles (HEVs) drives the requirement for larger current spans and highly-accurate current sensors. Obtaining a good accuracy over three decades (mA to A, 1 A to 100 A, and 100 A to 1000 A) is quite challenging due to large amounts of noise in the system. This design solves this problem by using a high-resolution analog-to-digital converter (ADC) and high-accuracy current shunt monitors from TI.
Возможности:

Full-scale accuracy of: 0.02% full-scale range (FSR) for < 20A and < 0.05% FSR for 20A to 1500A at 25°C 0.1% FSR for < 20A and0.25% FSR for 20A to 1500A at 50°C Suitable for 50mA to 1500A range current measurement; configurable to varied current spans High-side sensing and low-side sensing Supports bi-directional current Bi-directional current measurement: -1500A to +1500A

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
Resonant converters are popular DC-DC converters frequently used in server, telecom, automotive, industrial and other power supply applications. Their high performance (efficiency, power density, etc.), improving requirements of the various industry standards, and the ever increasing power density goals have made these converters a good choice for medium to high power applications. This design implements a digitally controlled 500W two phase interleaved LLC resonant converter. The system is controlled by a single C2000™ microcontroller (MCU), TMS320F28379, which also generates PWM waveforms for all power electronic switching devices under all operating modes. This design implements a novel current sharing technique to accurately achieve current balancing between phases.
Возможности:

Digitally controlled two phase interleaved LLC resonant DC-to-DC converter Excellent current sharing between phases without any additional hardware Peak efficiency: 94.5%. Efficiency > 90% for all loads above 10% of rated load powerSUITE support for easy adaptation of software for a customized power level Fault protection: phase/output over-current, output over-voltage, and input under-voltage and overvoltage Phase shedding with programmable limits

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The Bidirectional 400V-12V DC/DC Converter Reference Design is a microcontroller-based implementation of an isolated bi-directional DC-DC converter. A phase shifted full-bridge (PSFB) with synchronous rectification controls power flow from a 400V bus/battery to the 12V battery in step-down mode, while a push-pull stage controls the reverse power flow from the low voltage battery to the high voltage bus/battery in boost mode. In this implementation closed loop control for both directions of power flow is implemented using Texas Instruments 32-bit microcontroller TMS320F28035, which is placed on the LV side. This digitally-controller system can implement advanced control strategies to optimally control the power stage under different conditions and also provide system level intelligence to make safe and seamless transitions between operation modes and PWM switching patterns.

Возможности:

Digitally-controlled isolated bidirectional DC/DC converter based on the TMS320F28035 microcontroller 300W rated output operation in either direction High voltage DC input: 200-400V Low voltage DC output: 9-13.5.V (nominal 12V) Seamless on-the-fly transitions between buck and boost modes Complete software package (please see link below for software download instructions)

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:

Данное решение - двунаправленный неизолированный повышающий/ понижающий преобразователь, идеальный для применения в солнечных преобразователях, в гибридных автомобилях (в том числе с регенерацией или рекуперацией) и для зарядки аккумуляторов.

Возможности:

  • Высокая эффективность, КПД более 95%
  • Частота преобразования 250 кГц, что позволяет применять менее габаритные компоненты и уменьшить габариты печатной платы
  • Для разных приложений реализовано три режима контроля:
    1. контроль выходного напряжения
    2. контроль MPPT (контроль входного тока)
    3. контроль обратного напряжения
  • Решение включает в себя программное обеспечение Software Frequency Response Analyzer (SFRA) для измерения частоты и стабильности работы преобразователя
  • Контроль и управление реализованы на микроконтроллере C2000™ Piccolo™ TMS320F28035
  • Данное решение включает в себя руководство пользователя, ПО для управления, ПО Software Frequency Response Analyzer (SFRA) с графическим интерфейсом, схемы, файлы печатной платы и перечень компонентов

Примечание: программное обеспечение для этой платы входит в состав controlSUITE™ для микроконтроллеров C2000. СкачатьcontrolSUITE можноздесь: http://www.ti.com/tool/controlsuite. После установки перейдите в пункт "Bi-Directional Non-Isolated Buck Boost Converter" в Development Tools -> Digital Power.

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:

TIDM-PSFB-DCDC – референс дизайн полномостового 600 Вт DC-DC преобразователя со сдвигом фаз с цифровым управлением. Сдвигом фаз управляет микроконтроллер Picolo семейства C2000, обеспечивая синхронное выпрямление и управление импульсным током. Микроконтроллер реализует высокопроизводительное управление в режиме импульсного тока без внешних поддерживающих схем, что отличает эту реализацию от остальных микроконтроллерных решений. Этот дизайн способен обеспечить высокую эффективность в широком диапазоне нагрузок с пиковой эффективностью, превышающей 95%, поддерживая при этом  ZVS переключения во всем диапазоне нагрузок. Поддерживается графический интерфейс пользователя для первичной оценки функциональности платы. Дизайн обеспечивает полный комплект необходимой документации.

 

Возможности:

  • Полностью микроконтроллерное управление полномостовым DC-DC преобразователем со сдвигом фаз;
  • Вход 400 В DC, выход 12 В 50 А;
  • Управление в режиме импульсного тока без внешних схем;
  • Синхронное выпрямление для увеличения энергоэффективности;
    Адаптивное отключение при нуле напряжения (ZVS) во всем диапазоне нагрузок;
  • Защита от повреждений, включая низкое и высокое напряжение на входе, перегрузка по току и напряжению на выходе.

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы